Mentaltest Pippi

Imorse åkte jag och Pippi till Waxholm, där Briardklubben arrangerade mentaltest. Vi skulle prova på och se hur det går. Hon har ju blivit lite misstänksam mot skott. Inte rädd utan kollar läget liksom, men låser sig och vill inte leka. Så blev inte godkänt. Men jag är mer än nöjd! Kan inte vara annat med dom 435p Pippi fick ihop! :D Riktigt coolt! Kollade vad andra hundar från samma kennel fått. Då var det bara en som var över, med 2p! Kul! Såå synd bara med skotten, hade varit häftigt att ha henne korad på dom poängen. Men det var KUL att se hur hon löste grejorna.

Kampen var väl det jag var mest nervös över. Men det gick jättebra! Hon kampade så fint med testledaren! :D Jag stog faktiskt och log kom jag på mig själv med! Med tanke på hur hon var med Lotta och Micke i början på förra veckan trodde jag inte det skulle kunna bli så bra idag! Tyvärr kom detta inte med på film. :/ Hon missade dock 40m kampen (när man släpper hunden mot testledaren från 40m) för hon hittade någon intressant doft havvägs ;) Men resten fick jag filmat!

Del 1


Del 2


Jag har inte bestämt mig för om jag ska vara nöjd med en icke korad Pippi på dom höga poängen, eller om jag ska testa igen om tidigast 6mån. OM jag fått upp kamplusten trots skott, annars gör jag det inte såklart. Utan gör jag om det, då ska hon vara skottfast när vi tränar i alla fall! Det skadar ju inte att träna skott ändå. Ska bara fråga om tips hur jag ska göra. Ska fråga Micke på praktiken imorn.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0