Freestyle och lydnadsträning på klubben

Drog iväg till klubben för framförallt freestyleträning inför söndagens tävling. Har ju inte känts bra alls här hemma. Tänkte då testa att åka iväg och se om dom blev mer taggade borta. :)

Band upp Sting och körde igenom Pippis heelwork-program (utan musik, bara få in alla svängar och byten). Hon gick bra! :) Det tar ju inte så lång tid. Men sen band jag upp Pippi och så fick Sting köra några delar från sitt program (utan musik). Hon var riktigt taggad och lyssnade på mig också! :D Jättekul!

Sen bytte jag hund igen för att köra några lydnadsgrejor.

Pippi fick köra lite rutan och ink. m. ställande, hopp och apportering. Hon jobbade på bra med alla grejor. :) Rutan satte jag 3x3m nu och la dit ett lock, så testar vi så nu istället :)

När det var Stings tur fick hon köra rutan, ink. m. ställande och läggande, hopp apport och metallen. Hon hade bättre fart än när vi tränat här hemma! BRA!

Hade tänkte köra freestyle sen lite agility. Men jag tyckte hundarna var taggade så fick bli lydnad istället för agility. :) Skönt att dom hade bra attityd. Kanske kanske kan det gå hyffsat på söndag ändå? Jag hoppas det.

GLAD PÅSK!

Bjuder på en påskbild från 2009, kanske tar påskkort på hundarna i helgen om jag hinner :)


Kommentarer
Postat av: Enya

Va kul att träningen gick bra, lycka till imorgon! Kanske kommer förbi o tittar lite! :)

2011-04-23 @ 14:03:21
URL: http://enrusselsdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0