Från grus till gräs

Ikväll var det äntligen dags för öppen agilityträning igen! Planerna har torkat upp och vi fick flytta ner hindrena från grusplanen (containern) till agilityplanen (gräääs). :D Wihooo! Nu slipper man också ställa undan hindrena. Bara åka dit, ställa iorning och sticka. Underbart!

Så efter att alla hinder burits ner och jag gjort plats i förrådet för den nya korta tunneln vi köpt in så blev det träning med hundarna inför helgen. Vi byggde upp en rundbana och sen lite hinder i mitten så man kunde svänga lite i alla fall ;) Perfekt med bara springa och träna kontaktfält.

Sting fick hoppa på låg höjd bara för hon har ju även simmat idag. Hon var duktig! Fiiint kontakfält på a-hindret! Gungan och balansen är okej, men inte lika bra. Jag körde lite avståndshandling också och det funkade finfint!

Pippi var riktigt duktig! :D Slår mig nu att hon inte var på mig en endaste gång under banan! :D Alltså är det inte underbart eller?! Slalom JÄTTEFINT! Kommer direkt från tunnel i full fart och smack in i slalom utan att dras mot mig och fjanta sig. Mycket framåt och inget mot mig! Helt okej kontaktfält också.

Kunde nog inte blivit bättre träning idag inför helgen med tanke på hur lite vi tränat. Så jag hoppas att hundarna sköter sig i helgen och gör fina lopp. I alla fall Pippi, går hon som idag så borde hon kunna sätta nollor faktiskt! Ska bli KUL!

Nu ska jag sova. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Hanna & Jessie

Kul att komm ut på gräs och att det gick så bra! :) ge järnet på tävlingen nu! Vi håller tummar och tassar för er! :)

2011-04-29 @ 06:51:03
URL: http://Russellbus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0