Dryga hundar blev duktiga på kvällen

Vaknade med ont i huvud och nacke. Huvudet har blivit bra under dagen, men ont från skulderblad ut till axel upp i nacke har jag fortfarande :( Känner mig stel och gör ont att vrida på huvudet för mycket. Men bokade en tid till kiropraktorn. Det jobbiga är ju att torsdag är bästa dagen ;D Får vänta några dagar. Haha! Men det överlever jag nog.

Vi har haft städdag idag, blev så rent och fint. Har även gått promisar med hundarna. Pippi är riktigt jobbig i koppel numera... Bara gåååår och struntar fullständigt i om det tar stopp, det är som att hon inte känner det. Hmm! Så får hon för sig att DÄR ska jag nosa, och man flyger typ efter. HEMSKT! Stannar jag och försöker få henne att få kontakt istället står hon stilla som en staty och ser om det är någon/något som kommer som hon "ska" skälla på... Suck! Riktigt dryg. Sting går helt okej. Men jag får känslan av att hon blir sur på mig så fort jag säger tilll henne om hon är på väg att hamna för nära vägkanten på trottoaren...

Vad är det för fel på dom? Understimulerade fortfarande kanske och tycker livet är allmänt trist? Ändå kör vi ju lite träning varje dag. Men dom vill väl gå längre promenader och inte samma rundor hela tiden kanske.

Dagens träning då?
Pippi fick köra rutan, 1,5x1,5m och hon galopperar ut till rutan och godisskålen. Riktigt villig, har inte ens tid att sätta sig. Hon ska ju ändå få springa ut sen så det är onödigt att sätta sig innan enligt henne. ;) Sen lite fjärrträning nu på kvällen. Fina skiften. Även en platsliggnin 3min dold inomhus. Låg jättelugnt och fint! Duktig tjej! Låg bredvid Sting.

Sting har fått träna lite fotpositioner, skärpning nu och lite finare ingångar tack ;) Gick helt ok, körde "klockan". Sen fjärr på kvällen (stå-sitt och sitt-stå), några bra skiften! Stog alltifrån 1m ifrån henne till ca 5m :) Hon låg bredvid Pippi på platsliggningen och låg så fint. :)

Väntar på mat... sent idag. Sen blir det nog en vaaarm dusch. :)

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0