Agilityträning igen!

Wohoo! Agilityträning idag på klubben. Körde ingångar till slalom från hopphinder ur olika vinklar, gungan, balans och däck, samt platta tunneln. Pippi var riktigt duktig faktiskt. Gjorde jättefin gunga. Full fart upp, stannade och stog kvar där hon och gungan landa. Haha! Nästan (inte riktigt, men nästan!) som en algot-gunga, riktigt kul! Hon brukar annars smyga upp och så stanna inte hela vägen ner 2 av 2 på som jag vill. Balansen var inte lika snygg. Men helt okej. :) Bra slalom, förutom när hon inte koncentrerade sig och slarvade.

Sting fick också köra lite. Inte full fart och jag pressade henne inte så hårt med tanke på att hon inte är helt igång än. :) Men hon blev glad att få köra!

Har idag hittat fästingar på hundarna, en krypandes på Pippi och två som suttit fast på Sting. Har inte hunnit köpa fästingmedel än, blir till att göra det imorn! Det blir frontline spot-on för båda i år då även Pippi ska få börja simma ju. :)

Imorn ska jag åka till Västerås och ställa Triss (tollare) då hennes matte inte kan visa henne själv. Ska bli spännande med ny ras och ny hund att ställa. Efter det ska jag lägga viltspår till hundarna och låta det ligga ca 1 timme. :) Ska bli kul att prova om dom kommer ihåg!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0