Välbehövlig träning!

Wie! Idag var det träning tillsammans med Matilda! Lydnadsträning för Sting och Pippi.

Pippi fick köra lite läggande/ställdane under gång, inkallning och lite fjärr. Sen träna med bitstocken, både med mig och Matilda för att se om hon kampar med någon annan. Och jadå det gjorde hon! Duktig tjej!

Sting fick köra en hel del från lydnadsklass 3. Prövade sittande "i grupp" men då började tassarna frysa. Synd! Men bara träna uthållighet i kyla också.

Fritt följ: Jättefin kontakt och bra attityd! :D Bra vändningar och stegförflyttningar!
Sättande: Duktig som alltid!
Inkallning m ställande & läggande: Jaa, ställandet har hon svårt för som vanligt. Haha! Men läggandet gör hon snyggt!
Rutan: Lite osäker ut första gången, men hittade den. Segt läggande. Bra inkallning! Andra gången rakt på rutan, bra läggande och bra inkallning! Bara lite ringrostig kanske ;) Ena gången gick jag till vänster och andra höger. :)
Träapport: Träna lite på att inte tugga! Gick helt okej. Måste ta tag i det här flera gånger om dagen helst så hon lär sig någon gång.
Metallapport: Såå duktig! <3 Ja, hon skulle kunna galoppera in, men det kommer hon nog aldrig göra.
Vittring: Matilda hjälpte till att lägga ut så det blev tävlingsmässigt. Ut fort, nosa fint över alla pinnar och tog med rätt pinne in. Dock tugg, tapp och ingen ingång. Men det är sånt finslip vi har kvar att göra. :)

Så det blev ingen platsliggning och ingen fjärr. Men fjärren måste vi verkligen ta tag i! Sen är det som sagt lite finslip kvar. Men jag tycker ändå det börjar kännas bra inför en tävlingsstart i februari! :D Om hon går som idag så är det enda momentet hon skulle nolla fjärren. Dom andra skulle vi få poäng på. Ja, om hon sitter kvar då alltså. Haha!

Sen följde Matilda med hem och jag hjälpte henne att skriva ut en bild. :) Sen kolla vi igenom dom nya freestylereglerna inför nästa år. Det jag tycker var bra var att för att få diplomet krävs samma sak som till uppflyttning fast tre gånger. Som det är nu måste man ju få mer poäng än vad som krävs för uppflyttning. :)

Och än var dagen inte slut, utan jag åkte ut till Camilla för att jobba lite :) Gick bra och bättre väglag att köra i idag.

Nu börjar det bli sådär sent igen... Och jag hade ju en del att göra. Men fastna såklart vid datorn. Fy mig! Natti natti på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0