Utställning och julklappshandel

Även igår var det lång dag på hundmässan. Läxor gjordes (vi hade fått med uppgifter från skolan) och så var det dags att ställa Sting. Det blev en slät etta. Kritiken får ni om någon dag. :P Haha! Jag har inte packat upp riktigt än. Mitt rum är ett bombnedslag just nu. *Paniiik* Hon hamna bakom dom andra två fina tikarna i konkurrensen, så 3a och sist där blev det. Men tycker hon skötte sig bra ändå i ringen, förutom att hon tyckte det blev tråkigt så hon skällde lite när vi vänta. Haha! Sötnos <3

Idag var det dags för shopping av julklappar tillsammans med Matilda i Uppsala. Vi var effektiva och klara relativt fort. Vi hittade vad vi skulle ha och det var jättetrevligt! Nästan alla klappar är köpta nu. Bara några få kvar nu, men i stort sett klar. :) Det är en hel del klappar. Så blir till att ha paketinslagardag snart! Kanske börja imorn då...

Just det! Jag lämnade hundarna 8.25 själva och strax efter 10 kom brorsan hem... Tuva har då mosat i sig en hel del chokladgodisar! :O Nere i gästrummet (som ligger i källaren) på skrivbordet (!) stog en skål med godis. Den var tom när han kom hem! Mina två skulle aldrig sno, så finns bara en kvar. Usch! Läskigt när det är choklad också! Jag kollade aldrig hur det såg ut nere, måste ju liksom Tuva-säkra hemmet innan jag går. Ganska så jobbigt. Grr!

Imorn ska vi träna lite lydnad med Matilda! :D Inte tränat på jättelänge. Men vi måste ju sätta fart, då jag har satt ett datum för debut i lydnadsklass 3, officiellt :) Så kan ju vara bra att finslipa lite och öhm typ lära in fjärren... Hahahhaha!

Nej nu är det sådär sent igen också så ska kissa hundarna en snabbis och sen sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0