Undra vad som händer imorn...?

Jag har väl inte haft världens flyt dom senaste dagarna, så jag undrar vad morgondagen har för tankar...

I torsdags när jag åkte till Camilla på kvällen för att jobba så var det världens snöoväder. Det var massor med drivvallar på hela vägen stundtals på den lilla vägen från Hjälsta Kyrka till Camilla... INTE kul! Men hade tur att det var en lastbil bakom som jag lät köra om. Så fick han göra spår. Det visade sig vara hennes granne, så hade fina hjulspår där det behövdes hela vägen dit. Bara grät och ville därifrån. Jag trodde att jag inte skulle kunna ta mig hem, skulle det fortsätta snöa och blåsa så mycket hade jag nog inte gjort det. Men det slutade så när jag åkte hem fanns spåren kvar i vallarna. Jag såg det som en rolig utmaning istället! Saktade in inför varje vall, siktade in mig på hjulspåren och GASADE! Ingen idé att bromsa. När jag kom fram till Hjälsta Kyrka fick jag stanna och rensa snö från hjulhusen då bromsarna var lite sega. Haha! Men jaa, det var en upplevelse det!

Igår skulle jag och en kompis på musikal inne på Cirkus i Stockholm. Problemen började hemma redan... Batteriet hade dött i bilen - hade glömt lampan i bilen tänd under natten. Fick hjälp med startkablar av grannen. TACK! Iväg och hämta upp Sophie. Sen kommer vi ut på motorvägen och bilen skakar som en jag vet inte vad! Åker av vid Bro, kollar hjulhusen ifall det fastnat snö, och det hade det på ena bakdäcket. Sen var det okej. Vi åkte hela vägen in till cirkus för vi kunde ju inte stänga av bilen så tidigt. Då kanske den inte skulle orka starta igen. Sen åkte vi mot en McDonalds som vi tänkte köpa mat på. Mycket åka... vet inte hur vi tänkte där. Vi hittade den, men ingen parkering. Tog ett varv till. Såg ett parkeringshus. Gick in en människa. Vi hängde på in genom dörrarna. Men hoppsan! Det var visst ett privatgarage. Shiet! Men vi fick åka ut efter henne, tänk! Annars hade vi blivit fast där nere! Upp igen och ut och hittade återigen ingen parkering. Letade efter en annan McDonalds via GPS'en. Den hittade vi snabbt, men ingen parkering. Men en lastzon där andra bilar stog. Där ställde vi oss. Sophie sprang in och köpte mat. Jag väntade kvar utifall någon kontrollant skulle komma. ;)

Sen när vi skulle åka iväg mot circus igen så körde vi FAST! Gaaaaah!!! Det är inte sant! Vi försökte putta loss bilen, bad om hjälp av människor på gatan. Öhm, sen var det någon som kläckte ur sig frågan "har du handbromsen i?" Hahahaha! Jaa, det hade jag visst. Hoppsan sa! Piiiiinsamt! Sen kom vi helskinade och med mat i magen till circus lagom tid så vi hann gå på toa innan föreställningen. Mycket trafik var det i stan, så från det att vi första gången var vid circuso tills vi var där sista gången tog det typ 1h... ;D

Idag skulle jag till hundmässan. <3 Skulle möta Matilda vid bankomaten här i Bålsta. Uppstigning 5.45 och åka 6.30. Trodde jag ja... Haha! Hade ställt klockan fel (6.45), men vaknade av mig själv vid 6.20... :O Bara slänga sig upp och göra sig iordning. Messa Matilda och säga att jag vaknade nyss. Haha! Hon tog ut pengar och kom till mig. Sen åkte vi iväg, inte jättemycket försenade ändå, jag hade förberett mycket igår som tur var. Vi kom fram i bra tid, hundarna hann kissa och bajsa sen stog vi i skolans monter mellan 8 och 10.30. Sen var det lite shopping sen freestyle i två timmar och mera shopping! Åkte vid 18. Så lite sliten är man nu. Men imorn ska jag dit igen. Då ska Sting ställas. Sen kl 17 är det julbord med ridskolans personal. Kul sällskap man kommer vara då ;D hahahha!

Men jaa, ni kan ju kanske förstå att jag undrar vad tusan som ska hända imorn? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0