Agilitytävling Roslagen HU

Då har jag och Guiness varit ute på tävlingsbanan efter ett uppehåll därifrån. Är mycket nöjd med hoppklassen! Tyvärr fick han en rivning och senare i banan vände han i en tunnel och hoppade det hindret där jag var redo att ta emot honom vid. Så disk alltså. Men är riktigt nöjd då jag gjorde så som jag planerat och han klarade slalom direkt! :) Även nöjd med den tajta fina sväng han fick på tunneln i början, innan oxern.
 
Agilityklassen var mer flams i. Började med en sjuukt svår slalomingång. Tyvärr så får vi inte till starten riktigt som jag tänkt mig. Sen blir det full rulle. Gungan tog han inte riktigt som jag ville, men åkte till klubben på väg hem och han hade inte blivit rädd för den! A-hindret sprang han förbi. Sen samlade jag ihop honom, stannade honom och började "om" mitt i banan och slutet satt superfint! :)
 
Här kommer filmerna, först hoppklass:
 
 
Agilityklass:
 
 
Imorn tävlar vi igen, denna gång i Västerås. Han sover över här för att jag ska slippa åka hem till honom tidigt imorn igen, hans husse skulle nämligen iväg på något ikväll så skulle väl bli sent. Så då är det skönt för honom att slippa gå upp tidigt för att lämna iväg honom. :)
 
Ska taoch gå en sväng med hundarna nu. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

hopploppet var jätte snyggt :) 2 långhopp!? får man ha det? :)
kram

2012-08-04 @ 16:59:19
URL: http://majazoro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0